Όταν τα παιδιά – διαμεσολαβητές δεν τηρούν τις αρχές της διαμεσολάβησης

Ακόμα και τα παιδιά που έχουν εκπαιδευτεί στη σχολική διαμεσολάβηση μπορεί κάποιες φορές να απομακρυνθούν από τις αρχές της. Αν και αυτό μπορεί να είναι απογοητευτικό, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα παιδιά μαθαίνουν και αναπτύσσονται συνεχώς. Ας δούμε τι μπορεί να συμβεί όταν οι διαμεσολαβητές δεν τηρούν τις αρχές της διαμεσολάβησης και πώς μπορούμε […]

Όταν τα παιδιά – διαμεσολαβητές δεν τηρούν τις αρχές της διαμεσολάβησης Περισσότερα »

Ενσυναίσθηση στο Σχολείο: Το Μυστικό για Μια Αρμονική Μαθητική Κοινότητα

Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες είναι εξίσου σημαντικές με τις ακαδημαϊκές γνώσεις, η ενσυναίσθηση αναδεικνύεται ως ένας από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχούς σχολικής διαμεσολάβησης. Η ικανότητα να κατανοούμε και να αισθανόμαστε τα συναισθήματα των άλλων παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση των συγκρούσεων και στη δημιουργία ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος. Η ενσυναίσθηση

Ενσυναίσθηση στο Σχολείο: Το Μυστικό για Μια Αρμονική Μαθητική Κοινότητα Περισσότερα »

Θετική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση και Σχολική Διαμεσολάβηση: Συνοδοιπόροι και Σύμμαχοι

Η Θετική Ψυχολογία και η Διαμεσολάβηση είναι δύο σημαντικά πεδία που μπορούν να ενισχύσουν την εκπαίδευση και τη διαχείριση των συγκρούσεων μέσα στις σχολικές κοινότητες, καθώς εστιάζουν στη βελτίωση της ευημερίας των ατόμων και στην επίλυση διαφορών με έναν εποικοδομητικό και συνεργατικό τρόπο. Η Θετική Ψυχολογία στην εκπαίδευση εστιάζει στην ανάπτυξη των θετικών συναισθημάτων, των

Θετική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση και Σχολική Διαμεσολάβηση: Συνοδοιπόροι και Σύμμαχοι Περισσότερα »

Οι “εγώ ” δηλώσεις: αναλαμβάνοντας την ευθύνη του συναισθήματος

Πριν από χρόνια, είχα δει ένα σκίτσο που απεικόνιζε δύο ανθρώπους πίσω από τα κάγκελα της φυλακής. Ο ένας κοίταζε τον ουρανό και ο άλλος τις λάσπες στο δρόμο. Νομίζω ότι αυτό το σκίτσο είναι η καλύτερη οπτικοποίηση που έχω συναντήσει για τον τρόπο με τον οποίο δυο διαφορετικοί  άνθρωποι αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται την ίδια

Οι “εγώ ” δηλώσεις: αναλαμβάνοντας την ευθύνη του συναισθήματος Περισσότερα »

Πρακτικές συμβουλές προς γονείς, που διαπιστώνουν ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού

Δρ Ευστράτιος Παπάνης 1. Προσπαθήστε να μην αντιδράσετε συναισθηματικά, αλλά αφιερώσετε χρονο, ώστε να εκτιμήσετε πλήρως τα δεδομένα της κατάστασης. Έχει αλλάξει η συμπεριφορά του παιδιού μου, παρατηρείτε συναισθηματικές αποκλίσεις ή εξάρσεις, απομόνωση, ταραχή, αναστάτωση, αδιαφορία για τα μαθήματα, άγχος, αγωνία, διαταραχές ύπνου, όρεξης, προσοχής; Προσπαθεί να αποφύγει το σχολείο ή τη διαδρομή προς αυτό,

Πρακτικές συμβουλές προς γονείς, που διαπιστώνουν ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού Περισσότερα »

Η συγγνώμη και η συγχώρεση στη σχολική διαμεσολάβηση

Οι περισσότεροι άνθρωποι θα συμφωνούσαν ότι λίγα πράγματα επηρέασαν τόσο πολύ τη σχολική μας ζωή όσο οι σχέσεις μας με τους συνομηλίκους μας. Η ανάγκη να συνδεθούμε με τους άλλους γύρω μας και να είμαστε μέρος μιας ευρύτερης κοινότητας ή κοινωνίας αναδεικνύει τη σημασία της συγγνώμης και τον ρόλο της συγχώρεσης στην αποκατάσταση των συνδέσεων

Η συγγνώμη και η συγχώρεση στη σχολική διαμεσολάβηση Περισσότερα »

Η σύγκρουση κάνει καλό!

Η σύγκρουση είναι σύμφυτη στον άνθρωπο και συναντάται σε κάθε εργασιακό /σχολικό χώρο. Εξίσου φυσική είναι και η τάση για φυγή ή για «μάχη». Αν όμως η σύγκρουση θεωρείται ως μια ένδειξη δυσλειτουργίας και παραμελείται η επίλυση της, όχι μόνο δεν παύει να υπάρχει, αλλά υπονομεύει το κλίμα στο σχολικό περιβάλλον και βλάπτει τις σχέσεις

Η σύγκρουση κάνει καλό! Περισσότερα »

Διαμεσολάβηση : Με αγάπη για τον άνθρωπο

Σας έχει τύχει ποτέ, να αναρωτηθείτε «πώς δεν το έβλεπα αυτό νωρίτερα;;;»; Να νιώσετε ότι ένα νέο παράθυρο ανοίγει και ένας νέος κόσμος αποκαλύπτεται μπροστά σας; Εμένα αρκετές φορές, όλες σε κομβικές περιστάσεις στη ζωή μου! Μια από αυτές, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης μου στη Διαμεσολάβηση, όταν άρχισα να αντιλαμβάνομαι πόσο διαφορετική θα ήταν

Διαμεσολάβηση : Με αγάπη για τον άνθρωπο Περισσότερα »

Η σύγκρουση στην Ιλιάδα- Ο Νέστορας ως διαμεσολαβητής

Ο Αγαμέμνονας, αναγκασμένος να επιστρέψει το λάφυρο του, τη Χρυσηίδα, στον πατέρα της, προκειμένου να σταματήσει ο λοιμός που πλήττει το αχαϊκό στρατόπεδο, απειλεί τον Αχιλλέα ότι θα πάρει το δικό του λάφυρο, τη Βρισηίδα. Η σύγκρουση κορυφώνεται και μετά την παρέμβαση της θεάς Αθηνάς, που πείθει τον Αχιλλέα να βάλει το ξίφος στη θήκη

Η σύγκρουση στην Ιλιάδα- Ο Νέστορας ως διαμεσολαβητής Περισσότερα »

Κύλιση στην κορυφή