Οι Ερωτήσεις Ανοικτού Τύπου στη Διαμεσολάβηση

Συχνά, στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και στις διαφορές που προκύπτουν, έχουμε την τάση να βγάζουμε επιφανειακά συμπεράσματα για τους άλλους. Υποθέτουμε τι σκέφτονται, τι νιώθουν, τι θέλουν. Στην πραγματικότητα όμως κάθε άνθρωπος έχει μια ιστορία να πει, μια αλήθεια που θέλει να μοιραστεί και την ανάγκη να ακουστεί πραγματικά. Αυτό είναι που κάνουν οι ερωτήσεις […]

Οι Ερωτήσεις Ανοικτού Τύπου στη Διαμεσολάβηση Περισσότερα »

Σχολική Διαμεσολάβηση & Παιδιά με ΔΕΠΥ: Μια Γέφυρα Ενσυναίσθησης και Υποστήριξης

Η Σχολική Διαμεσολάβηση  προάγει τη συνεργασία, την επίλυση διαφορών και την ειρηνική συνύπαρξη στη σχολική κοινότητα. Παράλληλα όμως, μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα πολύτιμο εργαλείο υποστήριξης για μαθητές με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας).  Πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό; Κατανόηση των Προκλήσεων Τα παιδιά με ΔΕΠΥ συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα στη δημιουργία και διατήρηση ικανοποιητικών

Σχολική Διαμεσολάβηση & Παιδιά με ΔΕΠΥ: Μια Γέφυρα Ενσυναίσθησης και Υποστήριξης Περισσότερα »

Σχολική Διαμεσολάβηση στο Νηπιαγωγείο: Μπορούν τα μικρά παιδιά να επιλύσουν τις διαφορές τους;

Η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων είναι μια μακροχρόνια πορεία, σε συνάρτηση με την κοινωνική αλληλεπίδραση. Καθώς μάλιστα τα παιδιά βρίσκονται στα πρώτα στάδια αυτής της διαδικασίας,  είναι αναπόφευκτες συχνά οι συγκρούσεις.  Εκδήλωση επιθετικής συμπεριφοράς,  διαφωνίες για  παιχνίδι,  αίσθηση αδικίας  είναι συνηθισμένες μεταξύ μικρών παιδιών. Ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά θα μάθουν να

Σχολική Διαμεσολάβηση στο Νηπιαγωγείο: Μπορούν τα μικρά παιδιά να επιλύσουν τις διαφορές τους; Περισσότερα »

Η Διαμεσολάβηση μεταξύ Εκπαιδευτικών και Μαθητών Μεταμορφώνει το Σχολείο

Η διαμεσολάβηση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ενίσχυση των σχέσεων στο σχολικό περιβάλλον, τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας και τη δημιουργία ενός θετικού και συνεργατικού κλίματος. 1. Ενισχύει την επίδοση των μαθητών Η ισχυρή σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή/τριας επηρεάζει θετικά τη μαθησιακή πορεία. Όταν οι μαθητές/τριες αισθάνονται ότι ο/η

Η Διαμεσολάβηση μεταξύ Εκπαιδευτικών και Μαθητών Μεταμορφώνει το Σχολείο Περισσότερα »

Η Διαμεσολάβηση ως μέσο Αυτοβελτίωσης

Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι η διαμεσολάβηση δεν αφορά μόνο την επίλυση συγκρούσεων, αλλά και την προσωπική σου εξέλιξη; Ότι αποτελεί μια διαδικασία εσωτερικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας, που δεν συμβάλλει μόνο στην εύρεση λύσεων, αλλά και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοελέγχου και επικοινωνίας; Ας το παραδεχτούμε: πολλές φορές αφήνουμε τα συναισθήματά μας να μας παρασύρουν. Απογοήτευση, φόβος,

Η Διαμεσολάβηση ως μέσο Αυτοβελτίωσης Περισσότερα »

Πληγές της Καρδιάς: Η Διαμεσολάβηση αποκαλύπτει τις Αφανείς Αιτίες μιας Διαφωνίας

Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτο μέρος της ζωής. Από τις καθημερινές μικροδιαφορές μέχρι τις βαθύτερες ρήξεις στις σχέσεις, κάθε σύγκρουση φέρει μαζί της συναισθήματα που συχνά μένουν κρυμμένα. Πίσω από την ένταση, τον θυμό ή την απογοήτευση, κρύβεται συνήθως μια πληγή που χρειάζεται προσοχή και φροντίδα. Η πληγή και η συναισθηματική της δύναμη Οι περισσότερες συγκρούσεις

Πληγές της Καρδιάς: Η Διαμεσολάβηση αποκαλύπτει τις Αφανείς Αιτίες μιας Διαφωνίας Περισσότερα »

Νέα Χρονιά, Νέα Προοπτική: Ανανεώνοντας με τη Διαμεσολάβηση την Κουλτούρα Διαλόγου στα Σχολεία

Η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί νέες ευκαιρίες, στόχους και ελπίδες για το μέλλον. Στο πλαίσιο του σχολείου, αυτή η αίσθηση ανανέωσης μπορεί να μεταφραστεί σε δράσεις που ενισχύουν τη συνεργασία, την κατανόηση και την ενότητα. Αυτή η εποχή μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για να καλλιεργήσουμε με τη Διαμεσολάβηση μια κουλτούρα διαλόγου, συνεργασίας και κατανόησης, θέτοντας τις

Νέα Χρονιά, Νέα Προοπτική: Ανανεώνοντας με τη Διαμεσολάβηση την Κουλτούρα Διαλόγου στα Σχολεία Περισσότερα »

Μειώνοντας τους Καυγάδες, Eνισχύοντας το Διάλογο και την Κατανόηση στα Σχολεία

Η βία μεταξύ μαθητών, είναι ένα φαινόμενο που αντιμετωπίζουν πολλά σχολεία. Η αντίληψη ότι τα αγόρια “πρέπει” να λύνουν τις διαφορές τους με ξύλο, συχνά ενισχύεται από κοινωνικά στερεότυπα που προωθούν συγκεκριμένες αντιλήψεις σε σχέση με την ανδρική συμπεριφορά. Ωστόσο, η πρόκληση για κάθε σχολείο είναι να διδάξει στα παιδιά, με το πολύτιμο εργαλείο της

Μειώνοντας τους Καυγάδες, Eνισχύοντας το Διάλογο και την Κατανόηση στα Σχολεία Περισσότερα »

Σχολείο και Οικογένεια Συνοδοιπόροι στην Επίλυση Συγκρούσεων

Η Διαμεσολάβηση, ως μέσο επίλυσης συγκρούσεων, δεν περιορίζεται μόνο στο σχολείο, αλλά επεκτείνεται και στο ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον. Η οικογένεια, ως βασικός παράγοντας κοινωνικοποίησης των παιδιών, διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διαχείρισης συγκρούσεων. Όταν οι γονείς ενδιαφέρονται ενεργά για ειρηνική επίλυση των διαφορών προάγεται η κατανόηση και η ενδυνάμωση των σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά

Σχολείο και Οικογένεια Συνοδοιπόροι στην Επίλυση Συγκρούσεων Περισσότερα »

Η Επιλογή της Σιωπής στη Διαμεσολάβηση

Η φράση «η σιωπή είναι χρυσός» που ακούγεται συχνά στην καθημερινότητά μας, δείχνει ότι αντιλαμβανόμαστε την αξία της σιωπής. Συχνά όμως την υποτιμούμε. Σε ένα κόσμο που οι άνθρωποι προσπαθούν να επικρατήσουν με λόγια και φωνές, θεωρείται ως δειλία ή αδυναμία. Ωστόσο η σιωπή δεν είναι πάντα απουσία επικοινωνίας· αντίθετα, είναι μια μορφή ενεργητικής παρουσίας

Η Επιλογή της Σιωπής στη Διαμεσολάβηση Περισσότερα »

Κύλιση στην κορυφή