Διαμεσολάβηση χωρίς Σύνορα: Τι Μπορούμε να Μάθουμε από Τεχνικές Διαμεσολάβησης Άλλων Πολιτισμών

Η Διαμεσολάβηση για την επίλυση συγκρούσεων δεν είναι αποκλειστικότητα της σύγχρονης εκπαίδευσης. Σε πολλούς πολιτισμούς, εδώ και αιώνες, υπάρχουν παραδοσιακές μέθοδοι επίλυσης συγκρούσεων που προάγουν την κατανόηση, τον σεβασμό και τη συμφιλίωση. Σήμερα, η σύγκριση και κατανόηση αυτών των πολιτισμικών πρακτικών μπορεί να εμπλουτίσει τις τεχνικές διαμεσολάβησης στα σχολεία, δημιουργώντας έναν πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό […]

Διαμεσολάβηση χωρίς Σύνορα: Τι Μπορούμε να Μάθουμε από Τεχνικές Διαμεσολάβησης Άλλων Πολιτισμών Περισσότερα »

Χτίζοντας Αυτοπεποίθηση και Αυτονομία: Η Μεταμορφωτική Δύναμη της Διαμεσολάβησης

Η Σχολική Διαμεσολάβηση δεν είναι απλώς μια μέθοδος επίλυσης συγκρούσεων· είναι ένα δυναμικό εργαλείο που ενδυναμώνει τους μαθητές/τριες, προάγοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση αυτονομίας τους. Όταν οι μαθητές/-τριες συμμετέχουν στη διαδικασία της Διαμεσολάβησης, είτε ως διαμεσολαβητές είτε ως συμμετέχοντες, αποκτούν δεξιότητες που τους/τις προετοιμάζουν για να διαχειρίζονται συγκρούσεις με υπευθυνότητα και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις

Χτίζοντας Αυτοπεποίθηση και Αυτονομία: Η Μεταμορφωτική Δύναμη της Διαμεσολάβησης Περισσότερα »

Η Διαμεσολάβηση ως Καθημερινή Στάση Ζωής

Η Διαμεσολάβηση δεν είναι απλώς μια μέθοδος επίλυσης συγκρούσεων. Είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία που μπορεί να επηρεάσει θετικά κάθε πτυχή της ζωής μας. Στον σύγχρονο κόσμο, όπου οι εντάσεις και οι διαφωνίες είναι αναπόφευκτες, η καλλιέργεια μιας διαμεσολαβητικής προσέγγισης στις καθημερινές μας σχέσεις μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής

Η Διαμεσολάβηση ως Καθημερινή Στάση Ζωής Περισσότερα »

Διαχείριση Συγκρούσεων: Βρες την Ισορροπία με το Μοντέλο Τόμας-Κίλμαν

Όλοι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με συγκρούσεις, είτε στον εργασιακό χώρο είτε στην προσωπική μας ζωή. Το ερώτημα είναι πώς διαχειριζόμαστε αυτές τις καταστάσεις. Εδώ έρχεται το μοντέλο Τόμας-Κίλμαν, ένα απλό αλλά ισχυρό εργαλείο που μας βοηθά να κατανοήσουμε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιδράσουμε σε μια σύγκρουση. Το μοντέλο αυτό προτείνει πέντε

Διαχείριση Συγκρούσεων: Βρες την Ισορροπία με το Μοντέλο Τόμας-Κίλμαν Περισσότερα »

Κάτω από την Επιφάνεια: Οι Κρυφές Πτυχές των Συγκρούσεων

Ο όρος “παγόβουνο της σύγκρουσης” χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται οι συγκρούσεις. Όπως και με ένα παγόβουνο, μόνο ένα μικρό μέρος της σύγκρουσης είναι εμφανές στην επιφάνεια. Οι εξωτερικές εκφάνσεις της διαφωνίας, όπως η λεκτική ένταση, η σωματική αντιπαράθεση ή η απομόνωση, είναι τα “ορατά” κομμάτια. Όμως, το μεγαλύτερο

Κάτω από την Επιφάνεια: Οι Κρυφές Πτυχές των Συγκρούσεων Περισσότερα »

Όταν το Θέατρο Συναντά τη Διαμεσολάβηση

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσο μοιάζουν το θέατρο και η διαμεσολάβηση; Μπορεί να φαίνονται σαν δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα, αλλά στην πραγματικότητα έχουν πολλές ομοιότητες. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τη διαμεσολάβηση. Είναι σαν ένα «σκηνικό» όπου οι άνθρωποι έρχονται να επιλύσουν διαφωνίες. Όπως ένας σκηνοθέτης καθοδηγεί τους ηθοποιούς να παίξουν έναν ρόλο, έτσι κι ένας διαμεσολαβητής

Όταν το Θέατρο Συναντά τη Διαμεσολάβηση Περισσότερα »

Καλωσορίζουμε τη Νέα Σχολική Χρονιά: Ξεκινώντας Σχολική Διαμεσολάβηση με Ελπίδα

Καθώς οι καλοκαιρινές διακοπές φτάνουν στο τέλος τους, ο ήχος του πρώτου κουδουνιού   σε λίγες μέρες σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας σχολικής χρονιάς. Για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, αυτή η περίοδος είναι γεμάτη προσδοκίες, ανησυχίες και ελπίδες και η εφαρμογή ενός προγράμματος  Σχολικής Διαμεσολάβησης είναι ένα μέσο για μεταμόρφωση της σχολικής κοινότητας. Ένα Νέο Κεφάλαιο

Καλωσορίζουμε τη Νέα Σχολική Χρονιά: Ξεκινώντας Σχολική Διαμεσολάβηση με Ελπίδα Περισσότερα »

Ας Θυμίσουμε στα Παιδιά την Αιδώ

  Στην εποχή της ταχύτητας και της ψηφιακής επικοινωνίας, οι αξίες και οι αρχές που καλλιεργούνταν από την αρχαιότητα φαίνεται να έχουν ξεθωριάσει. Μία από αυτές είναι η αιδώς, μια έννοια βαθιά ριζωμένη στην ελληνική παράδοση, που συνδέεται με τον σεβασμό, και την αίσθηση του καθήκοντος απέναντι στον εαυτό μας και τους άλλους. Σήμερα, περισσότερο

Ας Θυμίσουμε στα Παιδιά την Αιδώ Περισσότερα »

Για πλάκα… Κατανοώντας μέσω της Σχολικής Διαμεσολάβησης τα Όρια του Αστείου

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει αρκετές φορές παιδιά και εφήβους να παρασύρονται σε συμπεριφορές που “για πλάκα” γίνονται επικίνδυνες. Από τα απλά πειράγματα, μέχρι πράξεις που μπορούν να βλάψουν σοβαρά υπάρχει μια λεπτή γραμμή που συχνά ξεπερνιέται. Η πίεση από την παρέα, η ανάγκη να εντυπωσιάσουν ή απλά η έλλειψη σκέψης για τις συνέπειες μπορεί

Για πλάκα… Κατανοώντας μέσω της Σχολικής Διαμεσολάβησης τα Όρια του Αστείου Περισσότερα »

Κουτσομπολιό στο σχολείο: Ένας αθώος ψίθυρος ή μια σοβαρή απειλή;

Το κουτσομπολιό είναι μια συμπεριφορά που συναντάμε σε όλους τους τομείς της ζωής, αλλά όταν εισέρχεται στο σχολικό περιβάλλον, οι συνέπειές του μπορεί να είναι πολύ πιο βαθιές και επιζήμιες απ’ ό,τι φανταζόμαστε. Στα μάτια πολλών μαθητών/τριών, το κουτσομπολιό μπορεί να φαίνεται ως ένας αθώος τρόπος να περάσουν την ώρα τους ή να δημιουργήσουν δεσμούς

Κουτσομπολιό στο σχολείο: Ένας αθώος ψίθυρος ή μια σοβαρή απειλή; Περισσότερα »

Κύλιση στην κορυφή